Hörverstehen - słuchanie Język niemiecki Sprawności komunikacyjne - materiały Słownictwo niemieckie Słownik obrazkowy Słownik tematyczny Technologia

Słownik niemiecki online z wymową

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Słownik niemiecki online z wymowąChciałbym dzisiaj polecić wszystkim uczącym się języka niemieckiego pewną stronę. W sumie mogą skorzystać też osoby, które uczą się innych języków, bo znajdziemy tam materiały po angielsku, francusku, hiszpańsku, włosku, japońsku, portugalsku, rosyjsku i mandaryńsku. Ja oczywiście skupiam się na niemieckim :) Strona, którą mam na myśli to languageguide.org, przypomniał mi o niej jeden z czytelników bloga (dzięki Tomek). Nie jest to nowy projekt, ale wolontariusze wciąż pracują nad jego rozwojem. Krótko mówiąc jest to portal, na którym w ciekawy sposób możemy uczyć się słownictwa. Do dyspozycji mamy np. słowniczki obrazkowe, do których dołączone jest nagranie wszystkich słówek. Uwaga: nie jest to nagranie generowane komputerowo, wszystko czytają ludzie, dla których dany język jest ojczystym. Na chwilę obecną do dyspozycji mamy następujące działy słownictwa (wystarczy kliknąć nazwę, aby otworzył się odpowiedni słownik, nagranie jest odtwarzane automatycznie, zaraz po najechaniu kursorem myszki na poszczególne elementy):

das Alphabet – alfabet

die Zahlen – liczebniki

das Gesicht – twarz

der Körper – ciało

die Medizin – medycyna, zdrowie

die Kleidung der Männer – ubrania męskie

die Kleidung der Frauen – ubrania damskie

das Nähen – szycie

das Obst – owoce

das Gemüse – warzywa

die Nahrung – jedzenie, odżywianie

die Bauernhoftiere – zwierzęta gospodarskie

die Insekten – owady

die afrikanischen Tiere – zwierzęta afrykańskie

die Reptilien u. die Amphibien – gady i amfibie

der Garten – ogród

die Familie – rodzina

der Weltraum – kosmos

die Elektronik – elektronika

die Geschichte – historia

Archiwum strony LanguageGuide.org

Print Friendly

Oceń ten wpis, dzięki!

Średnia ocena: 3.25 (69%) - 4 głosy

Nauczyciel i tłumacz języka niemieckiego, od stycznia 2011 roku właściciel Szkoły Języków Obcych PAROLI, zapalony rowerzysta, fotograf-amator, bloger. Zwolennik wykorzystania nowych technologii w edukacji.

komentarzy 16

  1. A jakis taki ogolny slownik z wymowa ? Znalazlem pare dni dtemu a teraz nie wiem co to byla za strona, i jeszcze 1 pytanie – a moze jakas aplikacja do nauki niemieckiego na ipada?

  2. witam serdecznie.szukam pomocy gdyz moj niemiecki to poprostu klapa,uczeszczam na kurs od 4 miesiecy ale to niestety dla mnie za malo,szukam wsparcia bo sama gramatyka i zasady to nie wszystko dla mnie brak mi znajomosci slowek wymowy przedewszystkim.prosze o rade gdzie mam szukac slownikow z wymowa co bardzo by mi ulatwilo zycie na obczyznie.naszukalam sie i znalazlam sporo stron niestety platnych a juz oplacam kurs i to nie maly wydatek.dziekuje za pomoc z pozdrowieniami agnieszka

    • Witaj Agnieszko!
      Zaprosiłbym Cię do siebie na kurs niemieckiego przez Internet, ale niestety nie mam już wolnych terminów. U mnie miałabyś gwarancję kompleksowego nauczenia się j. niemieckiego. Sprawdź ciekawą stronkę do nauki wymowy: bit.ly/fonetyka i śledź na bieżąco mojego bloga (nie tylko oczywiście) a zaraz powinnaś zobaczyć poprawę. Ewentualnie dopytuj w komentarzach, może znajdzie się ktoś jeszcze, kto będzie mógł Ci pomóc. Polecam też nowy dział z ćwiczeniami na blogu: http://blog.tyczkowski.com/cwiczenia-interaktywne/
      Pozdrawiam

  3. Witam serdecznie Panie Łukaszu, dawno nie byłam na blogu i już od otwarcia strony tego żałuję!!! Jeszcze nie spotkalam się z tak fantastyczną strona poświęconą temu językowi!! Widać, że jest tworzona z pasją, chęcią a co najważniejsze Z GŁOWĄ!! Szczerze jestem pod wielkim wrażeniem! Kawał dobrej roboty Pan zrobił i robi. Mieszkam w Niemczech i chodzę do tutejszej szkoly dla obcokrajowcow w celu nauki jezyka. Muszę powiedzieć, że materiał tu zawarty jest fachowy, pomocny i z czystym sumieniem polecę moim najbliższym przyjaciołom z kursu obserwowanie tego bloga! Wspaniale! Raz jeszcze gratuluję pomysłu, zaparcia i realizacji tej wspaniałej strony. Pozdrawiam Panie Łukaszu, nauka tu jest czystą przyjemnością!

    • Po tylu komplementach aż nie wiem co odpisać ;) Fajnie, że mój poświęcony czas nie idzie na marne, że korzystają z tego osoby mieszkające w Polsce, ale także za granicami kraju. Z góry dziękuję za polecenie bloga znajomym, taka „reklama” jest najlepszą z możliwych ;)

  4. Witam bardzo ciekawa stronka ! Potrzebuje w 4 miesiace nauczyc sie j.niemieckiego na poziomie srednio zaawansowanym mam nadzieje ze ta stronka sie przyda pozdrawiam!

    • Powinna się przydać ;) Chociaż nauczenie się niemieckiego w 4 miesiące jest nie lada wyzwaniem :) W sumie wiele zależy od poziomu, jaki chcesz osiągnąć oraz ile czasu dziennie będziesz poświęcać na naukę…

  5. Witam serdecznie .Czy jest możliwość zapisania się do Pana na kurs języka niemieckiego przez internet? Próbuje uczyć sie sama ale nie bardzo wiem od czego zacząć. Pozdrawiam-Dana

  6. Witam:)
    Myślę, że to najlepszy blog w internecie do nauki języka niemieckiego.:). Życzę samych sukcesów Autorowi i serdecznie pozdrawiam:)…
    /Chciałabym kiedyś bez problemu napisać to samo po niemiecku..Teraz może bym i spróbowała, ale..z kilkoma błędami napewno…Dlatego muszę zakasać rękawy i wziąć się porządnie do nauki..:)/

  7. Ciekawa strona – zwłaszcza dla początkujących. Z podziałem na różne tematy można uczyć się wymowy. Kiedyś miałem program – zainstalowany na dysku, który służył do nauki języka włoskiego.
    Jeśłi ktoś ma dużo samozaparcia to może wiele skorzystać.

Napisz komentarz

CommentLuv badge